Algemene Voorwaarden

Inhoudsopgave

Artikel 1 -Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 – De prijs
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
Artikel 11 – Levering en uitvoering
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klachtenregeling
Artikel 15 – Geschillen
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de
    consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; Lees 
    alles over
    bedenktijd
  1. Consument: de natuurlijke persoon
    die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een
    overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
  1. Dag: kalenderdag;
  1. Duurtransactie: een overeenkomst op
    afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten,
    waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
  1. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de
    consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem
    persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige
    raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie
    mogelijk maakt.

 

  1. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument
    om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  1. Modelformulier: het modelformulier voor
    herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan
    invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
  1. Ondernemer: de natuurlijke of
    rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten
    aanbiedt;
  1. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij
    in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor
    verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten
    van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer
    technieken voor communicatie op afstand;
  1. Techniek voor communicatie op
    afstand:
     middel
    dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat
    consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn
    samengekomen.
  1. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene
    Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Kerstboom Rotterdam
T (085) 864-0023
E info@kerstboomthuisbezorgd.nl
KVK 63111381
BTW nummer NL002189236B74

Artikel 3 – Toepasselijkheid

 

  1. Deze algemene voorwaarden zijn
    van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand
    gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en
    consument.
  1. Voordat de overeenkomst op
    afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan
    de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk
    is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden
    aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in te zien en
    zij op zverzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden
    toegezonden.
  1. Indien de overeenkomst op
    afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid
    en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze
    algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter
    beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument
    op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame
    gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat
    de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de
    algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en
    dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere
    wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  1. Voor het geval dat naast deze
    algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden
    van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige
    toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene
    voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het
    meest gunstig is.
  1. Indien één of meerdere
    bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of
    gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst
    en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende
    bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een
    bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk
    benaderd.
  1. Situaties die niet in deze
    algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de
    geest’ van deze algemene voorwaarden.
  1. Onduidelijkheden over de
    uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden,
    dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 – Het aanbod

 

  1. Indien een aanbod een beperkte
    geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk
    in het aanbod vermeld.
  1. Het aanbod is vrijblijvend. De
    ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  1. Het aanbod bevat een volledige
    en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten.
    De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van
    het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik
    maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de
    aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of
    kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  1. Alle afbeeldingen,
    specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen
    aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  1. Afbeeldingen bij producten
    zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten.
    Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact
    overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
  1. Elk aanbod bevat zodanige
    informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en
    verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn
    verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
    • de prijs inclusief
      belastingen;
    • de eventuele kosten van
      verzending;
    • de wijze waarop de
      overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig
      zijn;
    • het al dan niet van
      toepassing zijn van het herroepingsrecht;
    • de wijze van betaling,
      aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
    • de termijn voor aanvaarding
      van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs
      garandeert;
    • de hoogte van het tarief
      voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de
      techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere
      grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte
      communicatiemiddel;
    • of de overeenkomst na de
      totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke deze voor de
      consument te raadplegen is;
    • de manier waarop de
      consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het
      kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien
      gewenst herstellen;
    • de eventuele andere talen
      waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
    • de gedragscodes waaraan de
      ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes
      langs elektronische weg kan raadplegen; en
    • de minimale duur van de
      overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder
    voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van
    aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de
    daarbij gestelde voorwaarden.
  1. Indien de consument het aanbod
    langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer
    onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van
    het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door de
    ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  1. Indien de overeenkomst
    elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en
    organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische
    overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de
    consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende
    veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  1. De ondernemer kan zich –
    binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn
    betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en
    factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de
    overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek
    goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij
    gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de
    uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  1. De ondernemer zal bij het
    product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk
    of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke
    manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
    • het bezoekadres van de
      vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
    • de voorwaarden waaronder en
      de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan
      maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van
      het herroepingsrecht;
    • de informatie over garanties
      en bestaande service na aankoop;
    • de in artikel 4 lid 3 van
      deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens
      al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de
      overeenkomst;
    • de vereisten voor opzegging
      van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan
      één jaar of van onbepaalde duur is.
  1. In geval van een
    duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op
    de eerste levering.
  1. Iedere overeenkomst wordt
    aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid
    van de betreffende producten.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij levering
van producten:

  1. Bij de aankoop van producten
    heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van
    redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de
    dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de
    consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
    vertegenwoordiger.
  1. Tijdens de bedenktijd zal de
    consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het
    product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig
    is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien
    hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle
    geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de
    originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de
    door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  1. Wanneer de consument gebruik
    wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14
    dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer.
    Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier
    of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat
    de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn
    herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te
    sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn
    teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

 

  1. Indien de klant na afloop van
    de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te
    willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de
    ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Bij levering
van diensten:

  1. Bij levering van diensten
    heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van
    redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag
    van het aangaan van de overeenkomst.
  1. Om gebruik te maken van zijn
    herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de
    ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake
    verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

 

  1. Indien de consument gebruik
    maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van
    terugzending voor zijn rekening.
  1. Indien de consument een bedrag
    betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch
    uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de
    voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier
    of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.
    Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die door de
    consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft
    voor een andere betaalmethode.
  1. Bij beschadiging van het
    product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument
    aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
  1. De consument kan niet
    aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product
    wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over
    het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten
    van de koopovereenkomst.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

 

  1. De ondernemer kan het
    herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals
    omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt
    slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig
    voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

 

  1. Uitsluiting van het
    herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

 

    • die door de ondernemer tot
      stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
    • die duidelijk persoonlijk
      van aard zijn;
    • die door hun aard niet
      kunnen worden teruggezonden;
    • die snel kunnen bederven of
      verouderen;
    • waarvan de prijs gebonden is
      aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed
      heeft;
    • voor losse kranten en
      tijdschriften;
    • voor audio- en video-opnamen
      en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft
      verboeren;
    • voor hygiënische producten
      waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
  1.  
    1. Uitsluiting van het
      herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:

 

    • betreffende logies, vervoer,
      restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde
      datum of tijdens een bepaalde periode;
    • waarvan de levering met
      uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de
      bedenktijd is verstreken;
    • betreffende weddenschappen
      en loterijen.

Artikel 9 – De prijs

 

  1. Gedurende de in het aanbod
    vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten
    en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van
    veranderingen in btw-tarieven.
  1. In afwijking van het vorige
    lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden
    zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen
    invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan
    schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen
    zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  1. Prijsverhogingen binnen 3
    maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan
    indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  1. Prijsverhogingen vanaf 3
    maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan
    indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
    • deze het gevolg zijn van
      wettelijke regelingen of bepalingen; of
    • de consument de bevoegdheid
      heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de
      prijsverhoging ingaat.

 

  1. De in het aanbod van producten
    of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
  1. Alle prijzen zijn onder
    voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en
    zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten
    is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te
    leveren.

Artikel 10 – Conformiteit en garantie

 

  1. De ondernemer staat er voor in
    dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het
    aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid
    en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de
    overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of
    overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er
    tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal
    gebruik.
  1. Een door de ondernemer,
    fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de
    wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de
    overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
  1. Eventuele gebreken of verkeerd
    geleverde producten dienen binnen 2 maanden na levering aan de ondernemer
    schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te
    geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
  1. De garantietermijn van de
    ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is
    echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van
    de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch
    voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van
    de producten.
  1. De garantie geldt niet indien:
    • de consument de geleverde
      producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft
      laten repareren en/of bewerken;
    • de geleverde producten aan
      abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig
      worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de
      ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
    • de ondeugdelijkheid geheel
      of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft
      gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de
      toegepaste materialen.

Artikel 11 – Levering en uitvoering

 

  1. De ondernemer zal de grootst
    mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij
    de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van
    aanvragen tot verlening van diensten.
  1. Als plaats van levering geldt
    het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  1. Met inachtneming van hetgeen
    hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf
    geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30
    dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere
    leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien
    een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,
    ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling
    geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de
    overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op
    een schadevergoeding.
  1. Alle levertermijnen zijn
    indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen
    rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen
    recht op schadevergoeding.
  1. In geval van ontbinding
    conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de
    consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14
    dagen na ontbinding, terugbetalen.
  1. Indien levering van een
    besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich
    inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij
    de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat
    een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het
    herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending
    zijn voor rekening van de ondernemer.
  1. Het risico van beschadiging
    en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment
    van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de
    ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders
    is overeengekomen.

Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en
verlenging

Opzegging

 

  1. De consument kan een
    overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
    geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) 
    of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe
    overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één
    maand.
  1. De consument kan een
    overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
    geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) 
    of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen
    met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een
    opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  1. De consument kan de in de
    vorige leden genoemde overeenkomsten:
    • te allen tijde opzeggen en
      niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een
      bepaalde periode;
    • tenminste opzeggen op
      dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
    • altijd opzeggen met dezelfde
      opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging

  1. Een overeenkomst die voor
    bepaalde  tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren
    van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet
    stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  1. In afwijking van het vorige
    lid mag een overeenkomst die voor bepaalde  tijd  is aangegaan
    en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen
    en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van
    maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen
    het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten
    hoogste één maand.
  1. Een overeenkomst die voor
    bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van
    producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur
    worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een
    opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten
    hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld,
    maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en
    weekbladen en tijdschriften.
  1. Een overeenkomst met beperkte
    duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en
    weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) 
    wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van
    de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

  1. Als een overeenkomst een duur
    van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst
    te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen,
    tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde
    van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 13 – Betaling

  1. Voor zover niet anders is
    overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te
    worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als
    bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het
    verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de
    bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  1. De consument heeft de plicht
    om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan
    de ondernemer te melden.
  1. In geval van wanbetaling van
    de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het
    recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in
    rekening te brengen.

Artikel 14 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over
    een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht
    overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  1. Klachten over de uitvoering
    van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk
    omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de
    gebreken heeft geconstateerd.
  1. Bij de ondernemer ingediende
    klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum
    van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere
    verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14
    dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer
    de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  1. Indien de klacht niet in
    onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is
    voor de geschillenregeling.
  1. Bij klachten dient een
    consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de
    webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die
    niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich
    te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (
    www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen.
    Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via 
    https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot
    een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn
    klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur
    aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is
    bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak.
    Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn
    kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de
    betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden
    via het Europees ODR platform (
    http://ec.europa.eu/odr).
  1. Een klacht schort de
    verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer
    schriftelijk anders aangeeft.
  1. Indien een klacht gegrond
    wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of
    de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 15 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de
    ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking
    hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de
    consument woonachtig is in het buitenland.
  1. Het Weens Koopverdrag is niet
    van toepassing.

Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende
dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele
van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op
zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen
worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

 

Winkelwagen